Oprogramowanie w chmurze

System w chmurze

Oprogramowanie w chmurze to inaczej oprogramowanie zainstalowane w chmurze, czyli na serwerach zdalnych. Serwery te znajdują się najczęściej w profesjonalnych serwerowniach tzw. DATA–CENTER. Serwer + software to tzw. usługa SaaS (Software as a Service). Rozwiązanie opłacamy najczęściej w formie abonamentu miesięcznego. Producenci oferują dzisiaj szeroki wachlarz systemów w chmurze. Począwszy od prostych programów do wystawiania faktur VAT, skończywszy na ogromnych systemach ERP. Przedsiębiorca, który chce zakupić oprogramowanie powinien dokładnie zanalizować kwestię czy jego biznes będzie się mocno rozwijał i czy zakup kolejnych licencji, komputerów i serwerów to nie duża inwestycja w stosunku do wynajmu następnych licencji.

Wybór pomiędzy zakupem licencji a oprogramowaniem w chmurze zależy w głównej mierze od skali biznesu. Innym ważnym czynnikiem decydującym o tym jest bezpieczeństwo oraz dostęp do danych. Dane zawsze będą bezpieczniejsze w chmurze, gdyż w przypadku ewentualnych awarii duże centra danych zaopatrzone są w odpowiednie maszyny i algorytmy, które pozwalają przełączać się między serwerami, czego praktycznie przedsiębiorca korzystający z chmury nie odczuwa. Właściciele firm, takich jak hurtownie, dystrybucja, firmy produkcyjne czy handlowe również potrzebują rozwiązań informatycznych. Rozwiązanie w chmurze jest lepsze dla biznesu pod kątem skalowania. Im większy biznes, tym serwer i związane z nim parametry oraz sam system informatyczny można dowolnie skalować niewielkim kosztem miesięcznym.

Oprogramowanie w chmurze – dobry wybór

Wybór dotyczący zakupu oprogramowania w chmurze w formie abonamentów lub zakupu licencji, wiąże się z zatrudnianiem serwisantów i informatyków i zależy od właściciela firmy. Jeżeli jest to mały biznes to zakup 2–3 licencji może okazać się tańszy od abonamentów przy założeniu, iż nasz sprzęt będzie funkcjonował poprawnie. Do korzystania z systemu w chmurze potrzebujemy laptopa itd., ale z mniejszymi parametrami, czyli tańszego. W przypadku dużego biznesu zakup licencji, maszyn, w tym serwerów, systemów operacyjnych to koszty w dziesiątkach, a czasem w setkach tysięcy. W takiej skali biznesu niewątpliwie najlepszy będzie system w chmurze, gdzie nie musimy martwić się o nasze dane i mamy do nich dostęp przez 24 godziny na dobę.

Systemy sprzedaży w chmurze – decyzja na tak!

Jeżeli już zdecydowaliśmy się na zakup systemu w chmurze czyli chcemy płacić abonament – przetestujmy najpierw rozwiązania dostępne na rynku [przynajmniej przez tydzień, dwa] czy dany system i działanie w chmurze w zupełności nam wystarcza. Do tego celu polecamy przetestować nasz system do obsługi magazynu i sprzedaży FIS – instalowany na serwerach w profesjonalnych serwerowniach tzw. DATACENTER. Wybierając oprogramowanie FIS w chmurze dostajemy automatyczny backup, automatyczne przełączenie serwera na wypadek awarii i dostęp do swoich dokumentów przez 24h na dobę. W przypadku firm handlowych B2B – fis jest najlepszym wyborem pod kątem obsługi magazynu, sprzedaży oraz zakupu. Oprogramowanie zintegrowane z systemami mobilnymi na tabletach oraz POS’owymi tworzy rozwiązanie w pełni uniwersalne dla sektorów B2B, RETAIL czy GASTRONOMII. Warto wspomnieć o asyście czyli pomocy zdalnej w określonych godzinach. Usługa pomocy zdalnej zawiera się w cenie chmury. Cennik chmury jest dostępny TUTAJ -> CENNIK CHMURA.

Podsumowanie:

Finalny wybór dotyczący zakupu usług w chmurze w formie abonamentów czy też zakupu licencji , serwerów i opłacania serwisantów i informatyków zależy od właściciela firmy. Często spotykamy się z faktem iż właściciel wybiera rozwiązanie zakupu licencji gdyż – obawia się o swoje dane – a tak naprawdę ich wyciek. Jeżeli jest to mały biznes to zakup 2-3 licencji może okazać się tańszy od abonamentów na przestrzeni czasu przy założeniu iż nasz sprzęt na którym zainstalowane są licencje, bazy danych będzie funkcjonował poprawnie. Nie mniej jednak do korzystania z chmury również potrzebujemy laptopa, tableta etc. lecz z mniejszymi parametrami a co za tym idzie -> tańszego. W przypadku dużego biznesu zakup licencji, maszyn w tym serwerów , systemów operacyjnych to koszty w dziesiątkach a czasem w setkach tysięcy nie wspominając o zatrudnieniu informatyków i serwisantów. W takiej skali biznesu niewątpliwie najlepsza jest chmura gdzie nie musimy martwić się o nasze dane i mamy do nich dostęp przez 24h.


DEMO DO TESTÓW SYSTEMU MAGAZYNOWEGO FIS – PULPIT ZDALNY :

demo.flashcom.pl:8801
LOGIN : demo HASŁO : demo

DEMO DO TESTÓW DASHBOARD – ON-LINE: WWW

http://demo.flashcom.pl
LOGIN: demo HASŁO: demo